Welkom bij Azor Bike. Voor informatie over onze uitgebreide collectie met een goed advies voor uw ideale Azor,
verwijzen wij graag naar onze dealers. Deze gespecialiseerde fietsenwinkels staan garant voor een rijklare
aflevering met een perfecte service. Ook na aankoop is uw dealer de eerste contactpersoon voor service,
garantie en onderhoud van uw Azor.
Veelgestelde vragen
Waar kan ik het framenummer van mijn fiets vinden?
Het framenummer vind je op een sticker in de buurt van de trapas, onder de barcode of op de factuur van je fiets.
Bij AZOR begint dit met AZ gevolgd door een 7-cijferige combinatie.
Welke Dealer heeft mijn ideale Azor fiets staan?
Azor werkt met Premium, Select en gewone dealers.
Je maakt het meeste kans om uw ideale fiets te vinden bij een premium of select dealer, deze hebben een ruime collectie
staan met bijna alle geometrie’n van onze frames. Hierdoor kunt u in basis iedere geometrie die wij produceren,
zien en voelen bij een Premium of select dealer.
Ga naar onze dealer pagina om uw dichtstbijzijnde premium of select dealer te vinden.
Wat is de actieradius van mijn fiets?
De actieradius hangt van veel factoren af, (wind tegen, staat van de accu, staat van de fiets, gewicht van de fiets en berijder etc).
Hieronder hebben geven wij een gemiddelde schatting af van de actieradius voor een normale 2wieler.
Bij Azor hebben wij de volgende accu’s:
Shimano 418Wh: tussen 60km en 125km
Shimano 504Wh: tussen 75km en 150km
Shimano 630Wh: tussen 95km en 190Km
Bafang 450Wh: tussen 65km en 135km
Bafang 750Wh: tussen 112.5 en 225km
Welke framemaat heb ik nodig?
De frame maat is een maat die gemeten word vanaf het midden van de bracketas tot aan het punt waar de zadelpen uit het frame komt.
Een algemene formule hiervoor is om uw binnen beenlengte op te meten. Zet hiervoor je voeten 20cm uit elkaar en meet vanaf je hak tot je lies. Vermenigvuldig de uitkomst met 0.66, rond de uitkomst af, en je hebt een schatting van uw frame maat.
Aangezien iedereen uniek is, vinden wij het belangrijk dat uw uiteindelijke framemaat bepaald word door uw Azor dealer, hij heeft de ervaring om u te adviseren over de beste framemaat voor u.
Ik kom er niet uit met mijn dealer over een klacht/Garantie. Wat kan ik doen?
De eerste beoordeling wordt door de Azor dealer gedaan. Bij vragen kan hij bij onze technici terecht.
In geval van twijfel of discussie kan het betreffende onderdeel door de dealer opgestuurd worden naar de service- en
garantieafdeling ter beoordeling. In geval van garantie/coulance wordt het onderdeel aan de dealer vergoed of vervangen.
Buiten de dealer om worden er geen vergoedingen gedaan.
Hoe gaat mijn fiets het langste mee?
Als u uw fiets geleverd krijgt, word deze nagekeken en afgeleverd door een ervaren dealer. Schoonmaken
Een schone fiets is een blije fiets. Gebruik een zachte borstel/spons en mild sopje om het vuil weg te poetsen. Ook het lakwerk blijft langer mooi en zorgt voor minder roest vorming.
Bandenspanning - Niet te zacht
Check je bandenspanning. Te zachte banden veroorzaken onnodige slijtage, terwijl te harde banden het rijcomfort verminderen. Houd ze op het juiste niveau voor een optimale prestatie.
Bescherm je Fiets:
Het beste is om uw fiets binnen te stallen, of wanneer dit niet mogelijk is onder een afdek of dergelijk. Als je je fiets toch buiten bewaart, investeer dan in een simpele fietsenhoes. Het beschermt tegen de elementen en verlengt de levensduur van je trouwe tweewieler.
Mocht er ondanks de sterke poedercoating toch nog een beschadiging optreden, werk deze dan tijdig bij met een lakstift.
Algemeen periodiek onderhoud
voor een lange levensduur en zorgeloos fietsen is het van belang dat de fiets periodiek onderhoud krijgt. (ook om problemen met een mogelijke garantie aanvraag te voorkomen)
1e service beurt bij 500km of 3 maand(wat als eerste komt)
2e service beurt bij 1000km of 1 jaar na 1e beurt.
3e service beurt bij 2000km of 1 jaar na 2e beurt.
4e service beurt bij 2000km of 1 jaar na 3e beurt.
5e service beurt bij 2000km of 1 jaar na 4e beurt.
Wat te doen bij een probleem als ik mijn fiets niet bij een lokale dealer in de buurt gekocht heb?
Neem altijd contact op met de Dealer/winkel waar u uw fiets gekocht heeft. Uw dealer blijft uw eerste aanspreek punt. In sommige gevallen kunt u in overleg met uw dealer terecht bij een lokale dealer. Voor de beste service raden wij ten alle tijden aan om uw fiets aan te schaffen via uw lokale Dealer.
Ik heb een andere vraag die hier niet bij staat. Klik dan hier
Bent u rijwielhandelaar en wilt u contact met ons opnemen. Klik dan hier
Ik wil graag dealer worden. Klik dan hier
Zoekt u contact met onze fabriek, als consument of zakelijk?
Om u goed van dienst te kunnen zijn, vragen wij u een keuze te maken.
Brochure
In onze brochure presenteren wij u met trots onze Azor-collectie. U kunt de brochure via onze brochure pagina bekijken. Wilt u liever een gedrukte versie ontvangen? Vraag er naar bij een bezoek aan uw Azor-dealer.
Dealer vinden
Vindt snel een dealer bij u in de buurt en ervaar azor zelf.
Geen dealer in de buurt? Laat uw fietsenmaker contact met ons opnemen.
Contactgegevens
Azor bike b.v.
Marconistraat 7a
7903 AG Hoogeveen
Drenthe, Nederland
Kies uit onze grote Collectie met voordelige onderdelenpakketten, frametypes en kleuren.